یک دانا

اطلاعات تازه‌ای از بازی Deracine منتشر شد

اطلاعات تازه‌ای از بازی Deracine منتشر شد

۱۹ آبان ۱۳۹۷

با یک دانا همراه باشید

اطلاعات تازه‌ای از بازی Deracine منتشر شد

برخی از اعضای تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی Deracine در مراسمی که به مناسبت انتشار آن برگزار شده بود شرکت کرده و اطلاعات تازه‌ای از روند توسعه‌ی بازی را در اختیار هواداران قرار داده‌اند.

اکثر بازی‌بازان، شرکت فرام‌سافتور (FromSoftware) را با سری‌های Armored Core و Souls می‌شناسند. با این وجود، این شرکت اخیرا بازی متفاوت Deracine را برای پلتفرم پلی‌استیشن وی‌آر منتشر کرده است. ۲ روز پس از عرضه‌ی بازی، تیم توسعه‌دهنده در مراسمی که مناسبت انتشار بازی برگزار شد، حضور پیدا کرده و اطلاعات تازه‌ای از آن را در اختیار هواداران قرار داده‌اند.

در این مراسم که به میزبانی آقای Misuzu Araki برگزار شد، افرادی مانند Masaaki Yamagiwa، تهیه‌کننده‌ی شرکت سونی، Yasuhiro Kitao، مدیر بخش ارتباطات شرکت فرام‌سافتور و آقای Yasunori Ogura، مدیر بخش بازاریابی این شرکت حضور داشتند. این افراد اطلاعات جالبی از بازی Deracine و روند توسعه‌ی آن را در اختیار هواداران قرار دادند.

همان‌طور که اطلاع دارید، ایده‌ی بازی Deracine توسط آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان سری Darksouls و Bloodborne مطرح شده است. در این مراسم بیان شد که ایده‌ی ساخت این بازی، اولین بار در جریان جشنی که به مناسبت پایان توسعه‌ی بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی بازی Bloodborne در سال ۲۰۱۵ برگزار شده بود، توسط آقای میازاکی مطرح شد. در آن زمان، شرکت فرام‌سافتور به دنبال ساخت یک بازی وقعیت مجازی بوده که این زمان را به بهترین فرصت برای مطرح کردن این ایده تبدیل کرده است.

بازی در طول روند توسعه دچار تغییرات زیادی شده ولی ایده‌ی اصلی و هسته‌ی بازی که « به بازی‌بازان اجازه می‌دهد آن‌چه واقعی و یا غیرواقعی است را شخصا تجربه کنند»، دچار تغییر نشده است. این همان چیزی است که تیم توسعه‌دهنده در زمان روایت داستان بازی و اثبات وجود موجودات خیالی به دانش‌آموزان مدرسه، در ذهن داشته‌اند. در روند توسعه‌ی Deracine، مفهوم و هسته‌ی بازی همیشه به داستان اولویت داشته است. آن‌ها این داستان را انتخاب کرده‌اند چون بیشترین ارتباط را با مفهوم بازی داشته است.

از آن‌جا که داستان بازی خارج از ژاپن جریان دارد و در این بازی واقعیت مجازی، شما چهره‌ی بسیاری از دانش‌آموزان را از نزدیک می‌بینید، تیم سازنده برای ساخت هرچه واقعی‌تر چهره‌ها تعدادی بازیگر خردسال غیرژاپنی را استخدام کرده است. دیدن چهره‌ی خندان کودکان باعث می‌شود بازی‌باز در داستان بازی غرق شده و ارتباط نزدیک‌تری با شخصیت‌ها پیدا کند.

همانند دیگر ساخته‌های شرکت فرام‌سافتور، در این بازی نیز داستان به صورت غیرمستقیم و توسط المان‌هایی که در بازی گنجانده شده‌اند، روایت می‌شود. از این رو، داستان بازی به صورت مستقیم تحت نظارت آقای میازاکی توسعه یافته است. تجربه‌ی بازی Deracine همانند مطالعه‌ی یک مانگای ژاپنی قدیمی است. هواداران شرکت فرام‌سافتور که به ساخته‌های قدیمی‌تر این شرکت مانند Echo Night علاقه دارند، می‌توانند از تجربه‌ی Deracine لذت ببرند.

با توجه با مطالب ذکر شده، آقای Kitao به این موضوع اشاره کردند که بازی Deracine « از آن دسته بازی‌هایی است که بازی‌باز را انتخاب می‌کند» و به همین دلیل ممکن است برای همه جذاب نباشد. آقای Yamagiwa بیان کردند که این اولین باری است که در کنار آقای میازاکی یک بازی ماجراجویی را توسعه می‌دهند. اگرچه آقای میازاکی در روند توسعه‌ی بازی همیشه به دنبال بهبود کیفیت آن بوده است ولی ایشان در نهایت از محصول نهایی بسیار راضی بوده‌اند.

آخرین موضوعی که آقای Yamagiwa به آن اشاره کردند، حضور یک شخصیت اصلی مونث در بازی با نام Yulia است. به نظر می‌رسد چنین نامی در اکثر بازی‌های ساخته شده توسط آقای میازاکی حضور دارد. زمانی که آقای Yamagiwa در این‌باره از آقای میازاکی سوال کرده است، ایشان در پاسخ گفته‌اند که فکر کردن به ارتباط میان بازی‌ها می‌تواند برای هواداران بسیار جالب باشد.

بازی Deracine هم‌اکنون برروی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در دسترس است. در پایان این مراسم، یک تصویر هنری خلق شده توسط Rana Suzuki نیز به نمایش گذاشته شده است که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید.


منابع:gamefa

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها