یک دانا

بتسدا: بخش تک‌نفره همچنان قسمتی از هویت ما است

بتسدا: بخش تک‌نفره همچنان قسمتی از هویت ما است

۸ شهریور ۱۳۹۷

با یک دانا همراه باشید

بتسدا: بخش تک‌نفره همچنان قسمتی از هویت ما است

تغییر رویکرد بتسدا (Bethesda) در رابطه با عناوین تک‌نفره و چندنفره بر کسی پوشیده نیست. اکنون این شرکت مجموعه‌های Fallout و Wolfenstein را با عناوین Fallout 76 و Wolfenstein Younghood به بازی‌هایی دارای عناصر چندنفره تبدیل کرده است و حتی قصد دارد جزئیات و عمق بیشتری به بخش چندنفره‌ی بازی DOOM Eternal دهد.

با این وجود پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر ارشد بخش بازاریابی بتسدا معتقد است بازی‌های تک‌نفره همچنان جایگاه مهمی در این شرکت دارند. او در مصاحبه‌ی اخیرش با IGN در این‌باره گفته است:

عناوین تک‌نفره بخشی از هویت ما هستند. ما کسانی هستیم که بازی‌های The Elder Scrolls: Online، The Elder Scrolls: Legends و Quake Champions را می‌سازیم ولی باز‌های تک‌نفره همچنان بخشی از هویت ما هستند.

هاینز معتقد است به‌ جای این‌که تمرکز توسعه‌دهندگان برروی تکرارپذیری بازی‌ها باشد، باید روی ارزش آن کار کنند تا بازی‌بازی که ۶۰ دلار برای عناوین آن‌ها خرج می‌کند، احساس کند ارزش پولش را به دست آورده است:

ما یک شوخی در دفتر داریم: من کلمه‌ی تکرارپذیری را میان اعضا ممنوع کرده‌ام چراکه این موضوع آینده‌ی بازی‌های ویدئویی نیست. تمام بازی‌ها تکرارپذیر هستند. Tetris هم تکرارپذیر است. همه‌ی بازی‌ها می‌توانند از اول تا آخر تکرار شوند. این خاص نیست، این آینده نیست.

البته تکرارپذیری مسئله‌ی کم اهمیتی در دنیای بازی‌ها نبوده و نیست؛ آن هم در دوره‌ای که بسیاری از بازی‌بازان ارزش خرید یک بازی را تنها در تعداد ساعاتی که سرگرمشان می‌کند ارزیابی می‌کنند. خوش‌بختانه بازی‌های بتسدا به لطف گیم‌پلیِ بازی‌باز محور و فوق‌العاده‌ی خود همچنان از تکرارپذیری بالایی برخوردارند و به خوبی از این اصل پیروی می‌کنند. به هر صورت امیدواریم کیفیت بالای عناوین تک‌نفره‌ی بتسدا همچنان حفظ شود و این شرکت بتواند در هر دو بخش تک‌نفره و چندنفره، عالی عمل کند.


منابع:gamefa

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها