یک دانا

- ظاهراً حالت بتل رویال Battlefield V توسط DICE ساخته نمی‌شود + صحبت‌های تهیه کننده بازی درمورد تکنولوژی جدید تولید انعکاس‌ها

– ظاهراً حالت بتل رویال Battlefield V توسط DICE ساخته نمی‌شود + صحبت‌های تهیه کننده بازی درمورد تکنولوژی جدید تولید انعکاس‌ها

۵ شهریور ۱۳۹۷

با یک دانا همراه باشید

ظاهراً حالت بتل رویال Battlefield V توسط DICE ساخته نمی‌شود + صحبت‌های تهیه کننده بازی درمورد تکنولوژی جدید تولید انعکاس‌ها

Battlefield V

به گزارش و به نقل از comicbook، اطلاعات زیادی درمورد حالت بتل رویال Battlefield V جز اینکه قرار است هنگام عرضه همراه با بازی منتشر شود نداریم که نشان می‌دهد DICE عجله‌ی زیادی برای آوردن این حالت به سری بازی‌های اول شخص محبوب خود ندارد. یا شاید باید گفت، یک توسعه‌دهنده‌ی ناشناس عجله‌ی زیادی ندارد، چون به نظر حالت بتل رویال به استودیوی دیگری سپرده شده و اصلاً توسط DICE  ساخته نمی‌شود.

این خبر که حالت بتل رویال کاملاً توسط استودیوی دیگری ساخته می‌شود از سمت مدیر انجمن DICE آقای بن “F8RGE” واکر از طریق Reddit تأیید شده.

همانطور که ممکن است بدانید، این نوع تولیدات برای بازی‌های بزرگ نامتداول نیست. برای مثال، در ۲۰۱۶ عنوان DOOM مولتی پلیری داشت که ابداً توسط  id Softwareلمس هم نشده بود. کار توسعه کاملاً با استودیوی دیگری بود. این حرف برای این است که بگوییم خیلی تعجب برانگیز نیست که DICE برای توسعه‌ی Battlefield V درخواست کمک خارجی کرده. قسمت تعجب برانگیز آن جاست که برای حالت بتل رویال این کار را کرده.

محض اینکه سال گذشته را زیر صخره‌ای در مریخ گذرانده باشید اشاره می‌کنم، با تشکر از Fortnite که تمام دنیا را تسخیر کرده و ردی از مقلدها پشت سر خود گذاشته، در حال حاضر همه دیوانه‌ی حالت بتل رویال هستند. مثل رقیب دیرینه‌ی خود Call of Duty، بازی Battlefield با اضافه کردن بتل رویال به سری بازی‌هایش ابتکار عمل به خرج داده و نمی‌توان هم آن‌ها را مقصر دانست. فقط نگاهی بیاندازید Fortnite  روزانه چقدر پول سازی می‌کند.

با این حال، چرا یک حالت به این بزرگی و مورد انتظاری توسط خود DICE توسعه نیافته، اندکی عجیب است. اگر یک کار باشد که الان نباید بکنید، بیرون دادن یک حالت بتل رویال بد است. مسلماً تأثیری روی آینده‌ی Battlefield نخواهد داشد ولی برای آینده‌ی نزدیک مهم است، مخصوصاً اگر Call of Duty حالت خودش در این زیر مجموعه ژانری را عالی پیاده کند.

در ادامه با صحبت‌های دیوید سرلند درباره‌ی فناوری Raytracing و تأثیر آن بر گیم‌پلی بازی با همراه باشید.

Battlefield V

به نقل از wccftech ، تهیه کننده Battlefield V می‌گوید تکنیک گرافیکی “ریتریسنیگ” معرکه‌ست و به نظرش در یک یا دو نسل آینده کنسول‌ها تبدیل به یک استاندار می‌شود

ریتریسنیگ، چه خوب چه بد، بعد از نمایش تکنولوژی NVIDIA RTX توسط NVIDIA و این موضوع که تمرکز بزرگ آن‌ها در خط جدید کارت‌های گرافیکGeForce RTX  است ورد زبان هر PC گیمری شده. یکی از بزرگ‌ترین بازی‌ها که قرار است این پائیز عرضه شود، Battlefield V، در نمایش‌های خود چیزی را نشان داد که شاید تحسین‌برانگیزترین پیاده‌سازی ریتریسنیگ حال حاضر در بازی‌ها بوده باشد.

اگرچه، انعکاس‌های ایجاد شده با تکنولوژی raytracing در Battlefield V خیلی واقع گرایانه‌تر از روش سنتی “بازتاب فضای صفحه نمایش” (SSR) نیست. همانطور که توسط تهیه کننده بازی دیوید سرلند اشاره شد (شناخته شده برای کارهای سابقش روی Battlefield 2، Battlefield 4 و حالت غارت Battlefield 1)، ریتریسینگ “فوق‌العاده خفن” است و این حرف به این دلیل است که روی گیم‌پلی نیز تأثیر می‌گذارد.

چطور؟ ساده بگویم، همانطور که از اسمش هم میتوان متوجه شد، بازتاب‌های فضای صفحه نمایش اجازه‌ی منعکس شدن اشیایی که در “صفحه نمایش” ارائه نمی‌شوند نمی‌دهند. انعکاس‌های تکنولوژی Raytracing این چنین موردهایی ندارد و بدون مشکل می‌تواند هرچیزی که در دنیای واقعی منعکس می‌شود ارائه دهد.

در بازی‌ای مثل Battlefield V، این موضوع می‌تواند به معنی شناسایی فردی که می‌خواهد به شما حمله کند در انعکاسی که در نزدیکی بازیکن است باشد.

“ریتریسنیگ ریل تایم فوق‌العاده خفن است. اگر اینطور فکر نمی‌کنید به اندازه کافی مطالعات ندارید :). از دیدگاه گیم‌پلی خیلی چیزها را تغییر می‌دهد، پس امیدوارم استاندارد شدنش سریع اتفاق بیفتد. معمولاً من اهمیتی به شمایل چیزها نمی‌دهم مگر اینکه روی گیم‌پلی تأثیر منفی بگذارد.

ولی این تکنولوژی اجازه می‌دهد یک سری چیزهای جعلی که الان استفاده می‌کنیم دور بیاندازیم که بعضی وقت‌ها درست در آوردنش خیلی سخت است ولی در چند سال آینده ساده‌تر می‌شود.

خودم شخصاً روی تنظیمات گرافیکی پایین بازی می‌کنم، vsync (هماهنگی فریم‌ریت بازی با نرخ رفرش مانیتور) خاموش، بدون بافرینگ سه گانه – می‌فهمم. ولی بعضی این فناوری، نورپردازی‌ها در حوزه‌ی سایه‌های قابل بازی و محیط‌های داخل و خارج خانه و غیره را بهبود می‌بخشد.”

–  دیوید سرلند (@tiggr) 1 شهریور ۹۷

همچنین سرلند پیش‌بینی کرده که در یک یا دو نسل آینده این روش در کنسول‌ها استاندارد سازی می‌شود. واقعاً، اگر ریتریسینگ روی کنسول‌ها نیز قابل دسترسی بود آن وقت پذیرش گسترده‌ی آن خیلی سریع‌تر در صنعت بازی‌ها اتفاق می‌افتاد. امیدواریم، مایکروسافت و سونی پتانسیل استفاده در آن را ببینند و سخت‌افزاری برای نسل بعدی Xbox و PlayStation که در حال حاضر انتظار داریم در ۲۰۲۰ عرضه شوند، انتخاب کنند که توانایی حمایت از این فناوری را داشته باشد.

“بله، البته که فضاهای داخلی در بازی وجود دارد (جایی که برای گیم‌پلی اهمیت پیدا می‌کند). نه همه جا ولی در یک سری از محیط‌های داخلی. ریتریسینگ؟ یک یا دو نسل فرصت بدین و شرط می‌بندم استاندراد سازی شده.”

–  دیوید سرلند (@tiggr) 1 شهریور ۹۷

دموی Battlefield V در نمایشگاه Gamescom 2018 با رزولوشن ۱۰۸۰ و بیشتر از ۶۰ فریم در ثانیه با فعال بودن بازتاب‌های ریتریسنیگ که توسط RTX طراحی شده‌اند اجرا شده بود. اگرچه، گفته شده که استودیوی DICE سخت‌افزار GeForce RTX را فقط چند هفته است که در دست داشته و واضحاً زمان زیادی برای بهینه‌سازی تا عرضه‌ی Battlefield V در ۲۷ مهر دارد.


منابع:pardisgame

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها